Dagarna som gått


Just nu är vi hela familjen i Falun och hälsar på och vilar upp oss =)
Benjamin är jättesnäll och rutinerna börjar komma in...han vaknar 2ggr på natten och på dagarna är han pigg och glad..helt underbart att han inte gråter och gnäller massa.

Det var nu 5dagar sen vi åkte in...jag vaknade med värkar på natten men lyckades somna om men vaknade igen vid sju och då började vi ta tid på värkarna som var regelbundna med 5min mellanrumm. Ringde förlossningen och de sa att jag skulle bada och ta alvedon, gjorde detta men efter en tim i vattnet känndes det likadant så gick upp och åt lite...vid 12 ringde vi igen och då fick vi komma in på kontroll kl 13 =)

När vi kom in blev jag kopplad till en apparat som kollar värkarna och bebisen hjärtljud och sen undersökte de mig och det visade sig att jag var öppen 3cm...så vi fick stanna kvar,

Vi roade oss med att kolla på film, äta, värkarna var helt oki faktiskt. Tog epidural vid sju och det var underbart, kände ingenting efter det, men tyvärr gick den ur vid 22 så körde en stund utan och det gjorde ont!! Fyllde på epiduralen runt 23, det gick ganska snabbt fram till 12 då jag var öppen 10cm men tyvärr ville inte lillen glida ner helt så fick vänta med krystandet till 4 på morgonen. Det jag kommer ihåg av själva krystandet var att jag tog i som fan, det kändes som man skulle bajsa på sig haha och att det gjorde rejält ont 2ggr och sen plötsligt låg en liten bebis på mitt bröst =) Helt obeskrivligt var det.

Vi fick fika och ta igen oss sen efteråt och blev flyttade till ett jätte fint familjerum. Var kvar på BB i 2dagar och det var mer som ett hotell än bb haha...

Kom hem igen i onsdags...så skönt men konstigt, plötsligt var man 3...på torsdagen kom mamma och pappa, vi firade nyår hos oss med middag och mys, Benjamin var vaken vid tolvslaget =)
Dagen efter åkte vi till Falun i snöstorm, och här är vi nu och vilar upp oss lite, men mycket visningar har det blivit och Benjamin har fått jätte mycket fina kläder =)
På tisdag ska vi åka hem igen och då börjar vardagen på riktigt, ser fram emot det men känns ändå lite konstigt
.

Kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0