Helgen

Nu kan jag/vi äntligen pusta ut efter en helvecka med massor av skoj. I lördags hade vi dop för Benjamin, det blev verkligen hel lyckat, allt från maten, presenterna till cermonin!! Jag är så himla nöjd med allt. Iaf så på morgonen på lördagen vaknade vi ganska tidigt, åkte till lokalen och gjorde det sista, vi hade dukat på fredagen men på lördagen gjorde vi sallader och la upp all mat innan kyrkan. Min familj åkte från falun så de kom till lokalen innan kyrkan, jätte kul att alla kunde komma! Vi gick till till kyrkan vid halv ett och då hade redan många kommit, var ganska nervös då haha. Klädde på Benjamin klänningen och så stälde vi upp oss för att gå in, hela cermonin var jätte fin, vi hade en jättebra präst! Benjamin var jätte duktig, grät inte när han fick vatten på sig...han blev dock lite trött mot slutet haha.

Efter kyrkan gick alla till lokalen och vi dukade fram all mat, vi åt och hade trevligt....allt som allt var vi ca 70 personer men det gick bra ändå. Efter maten blev det tårta, den var super fin och god, sen blev det paket öppning hehe...Benjamin fick massa fina och bara användbara saker och massa pengar =) Alla hade trevligt och våra familjeer/släktingar fick lära känna varandra. Benjamin var nöjd tror jag, han trivdes iaf haha.

Vid sex började de flesta gå så jag åkte med pappa och visade mormor, morfar, farmor och björn lägenheten innan de åkte hem till falun.
Fidel och hans familj städade upp i lokalen...tack så mycket för all hjälp vi fick!
Vi var verkligen jätte nöjda med dagen och väldigt trötta när vi kom hem, var en stund hos Fidels föräldrar men sen somnade vi gott. Tack alla för en perfekt dag, speciellt nöjd är jag att mina far och morföräldrar orkade komma, det gjorde dagen perfekt =)

I söndags åkte vi in till stan och firade nationaldagen med resten av sthlm =) vi var riktigt turistiga och åt på restaurangernas dag, köpte flagga, kollade slottet och vinkade till kungen när de åkte till skansen, Benjamin fick tom en blinkning och vink av Daniel haha stolt =) på kvällen var vi hemma och tog det lugnt framför en film.

Igår och idag har vi latat oss och tagit igen energi haha, promenerat och ätit potatissallad som vi har övr haha vi badar i den. Behöver iaf inte handla på ett tag =) Juste jag har fått nytt jobb, börjar på Dressmann i täby på torsdag, ska bli jätte kul =) Nu ska jag busa lite med min älskling.

puss









Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0