Hata tandläkaren hehe

Hej alla! Nyss kommit från jobbet, har varit ledig ett par dagar nu...ganska skönt. Igår var jag ju hos tandläkaren, jag säger bara ush och fy! Kom dit lite innan min tid så fick sitta och vänta en stund och blev ännu mer nervös då haha. Till slut kom min tandläkare och jag skojar inte utan han såg ut som han var yngre än mig...hjälp en nybörjare tänkte jag. Iaf så tog de bilder i munnen och kollade min tand, det visade sig att jag hade hål i en tand men flera små hål....har inte känt det alls så konstigt. Den lilla t-läkaren kollade på mig och undrade när jag sist var hos dem...för ca 2 1/2 år sen sa jag, han sa då att det var mycket hål på kort tid och sen kom uppläxningen...:"du vet väl att man inte ska småäta och dricka mycket läsk och sånt, vad har du för vanor?"

ÖÖÖHHHH jag äter knappt godis och dricker nästan aldrig läsk och småäta har jag väl gjort men jag e ju gravid för fan försök gå en heldag utan att äta något onyttigt!! Jag svarade att jag alltid haft dåliga tänder, men det lyssnade han inte på utan jag fick mig en tillsägelse om hur jag ska sköta mina tänder. Undrar just vad man kan äta eller vad som är godkänt att äta för dom. Tydligen varken för mycket frukt eller juice..aja orka.

Själva undersökningen gick väl bra, det gjorde inte ont att laga men tyvärr var sköteskan sämst, hon tog fel instrument och tappade saker bla på mig! Iaf blev allt detta 1400kr!!!! Fy fan va dyrt det är, och ska dit igen på fredag men som tur är ska jag då till en annan. Kommer bli pank på detta.

Nu ska jag ta och börja laga mat...vet inte riktigt vad jag ska göra så får bli en koll på Arla.se =)

Kram


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0